فقط من سیب حوارا ندیده آرزو کردم

تورا در گریه های قرن حاضر جست وجو کردم
ولی در خلوتم با خنده هایی تلخ خو کردم

گمانم خط خطی کردم دلت را، تازه فهمیدم...
تنم را باجهنم های سردی رو به رو کردم

همیشه غافل از قلبت به تفسیر تو مشغولم
وگاهی منطقی تر!!! از زبانت گفت وگو کردم

زبان دردهایم شاعرچشمان نرگس بود
غزلهارا ولی بی وزن ومعنای تو رو کردم.

درختان منتظر هستند ودریا ندبه خوان تو..
.فقط من، سیب حوارا ..ندیده ،آرزو کردم..

وجودم دست مهتابت که همراز دل دریاست
ولی در ساحلی متروکه خود را جست وجو کردم

کلاس عشقتان برپا..وَمن در غیبت کبری
ببین !!شاگرد تنبل را خودم بی آبِرو کردم

/ 15 نظر / 28 بازدید
نمایش نظرات قبلی
مریم وزیری (تیماء)

با سلام خدمت دوستان گرانقدر از آنجا که نقد جناب حسینی به دلیل محدودیت پرشین بلاگ در تعداد حروف نظرات کامل ثبت نشده است .متن کامل نقد ایشون رو که پس از ثبت نظر توسط ایشون به ایمیل بنده ارسال شده رو در کامنت های بعدی درج می کنم تا دوستان هم از فرمایشاتشون استفاده کنند ..از جناب حسینی هم کمال تشکر رو دارم

مریم وزیری (تیماء)

ادامه کامنت 1: همانطور که مشاهده میکنید شاعر دارای زبان بروز وبدون دقدقه ی فرار اززبان قدیمی کارشو دنبال میکنه و به دنبال مفهوم سازی و ترکیبات ووتصاویر هست پس میشه گفت شاعر به خوبی از فیلتر زبان بیرون میاد تورا در گریه های قرن حاضر جست وجو کردم چوپیدا کردمت با خنده هایی تلخ خو کردم دراین قسمت گفتار خوبی رومشاهده میکنیم وبا واژه ی فراق که بکارگرفته نشد روبرومیشیم یادتون باشه اولین المانی که به مخاطب میرسه رو مخاطب توراس هرم اندیشش قرار میده وشروع به خیالپردازی وگاهی همزاد پنداری با شخصیت روایت میکنه می شه گفت روحیه ی مخاطب رو المان اول کارشکل میده پس باید هواسمون جمع باشه که کارو باچی شروع میکنیم درمورد منطق کلام هم میشه از خوکردن آخربیت استفاده کرد ببینید وقتی شاعر مصراع دوم رو شروع میکنه میخواد چیبگه میگه چوپیداکردمت همینکه تورو پیداکردم اینجا بحث زمان بوجود میاد زمان کوتاه میشه درحد بلوغ یک اتفاق ، کلمه ی خوکردن دارای شخصیت متفاوتیه خوکردن درادبیات ما مستلزم زمان بیشتریه باید تکرار که وابسته به زمانه پیش بیاد تاخوکردن خلق بشه پس باید بدونیم که وقتی میگیم همینکه فلانی فلانطور شد مخاطب منتظر یک اتفاقه چون باز

مریم وزیری (تیماء)

ادامه کامنت 2: شبم یک ماه کم دارم زیباست اما دادن نشانی ماه کارخوبی نیست همه چی روبه مخاطب بگیم درمصراع دوم هم سه نقطه جاش نیست بهتر بود میگفتین (همین ) اطراف ...امامن گدایی غیرازاو دارم که دیگه گدایی کردن ازمعشوق تواشعار معاصر خوب نمیشینه تقریبا غلو بحساب میاد زبان دردهایم شاعرچشمان نرگس بود غزلهارا ولی بی وزن ومعنای تو رو کردم. درمصرع اول من متوجه ارتباط کلام ومفهوم نمیشم یعنی نمیتونم کلمه هارو باهم جمع وضرب کنم که به جواب مفهوم برسم مصراع دوم هم درارتباط با مصراع اول نیست قرارنیست چون بالا شاعرآوردین پس باوزن وغزلها ارتباط داشته باشه البته این منطق خوبیه به شرطی که درمصراع اول خوب مفهوموگنجونده باشی درختان منتظر هستند ودریا ندبه خوان تو.. .فقط من، سیب حوارا ..ندیده ،آرزو کردم.. بازم ماارتباط مفهومی یا تصویری رو بین دومصراع نداریم درمصراع اول فقط یه خبرشنیدیم وشاعرانگی وخلق فضاروندیدیم فقط من سیب حوارا...بازم نقطه چین جاش اینجانیست شمادرآخرفعلیت رودارین دیگه سه نقطه روبراچی گذاشتین من نمیدونم کلاس عشقتان برپا..ومن در غیبت کبری ببین !!شاگرد تنبل را خودم بی آبرو کردم درپایان بندی هم زیاد موفق نبودین لااقل درپ

مریم وزیری (تیماء)

ادامه 2 و نقدشون در زمینه پایان بندی شعر: درپایان بندی هم زیاد موفق نبودین لااقل درپایان یه ضربه ای تصویربکری اتفاق تازه یاترکیب زیبا روبهمون میدادی یا نقطه اتصال ابیات ومصراع هاردرآخربکار میگرفتی انگار بیت آخرروازشعربرداریم هیچ اتفاقی درشعر نمیافته یعنی باتوجه به رِنج معنایی بیت اخر،بیت یکی به آخرهم میتونه بیت آخرباشه یاهمینطور بیت دوتامونده به بیت آخر مریم عزیز شعرت دارای نکات مثبت زیادی بود که من به اونا اشاره نکردم چون زیبایی رو همه مشاهده میکنن ونیازی به تعریف وتمجید نیست البته حرف هایی که زدم نظرشخصی خودمه ومیتونه اینطورنباشه شعرخوبی بود وبه نسبت باکارای قبلیت خوب بود وروبه رشد باید منو ببخشی که رک حرف زدم چون من بادوستام تعارف ندارم البته بازم میگم حقیقت میتونه چیزی غیراز صحبت های من باشه سید سرالله حسینی س.ح.موج...

فاطمه

تو را در گریه های قرن حاضر ........ چو پیدا کردمت با خنده هایی تلخ خو کردم آفرین [ماچ][ماچ]

سيدمجتبي حسيني

سروده هاي شما ناب و دلنشينه ++▄██▄+++▄██████▄+++▄██▄++ +██████+██████████+█████+ +███████████████████████+ +█████ ایام محرم تسلیت باد █████+ ++██████████████████████++ +++████████████████████+++ +++++████████████████+++++ +++++++████████████+++++++ ++++++++++++██++++++++++++ ++▄███▄+++++██+++++▄███▄++ +███████++++██++++███████+ ++███████+++██+++███████++ ++++██████++██++██████++++ ++++++█████+██+█████++++++ ++++++++██████████+++ .............................................................. از تن بي سر چه ترساني مرا... من حسيني زاده ام داد از فراق... (((محفل ما را مزين فرماييد)))

آرتا رحیمی

درود بر شما و هزار تحسین و آفرین ... امیدوارم که سوگواری ها و سوگنامه هاتان مورد قبل سید خوبان اقع گردیده باشد که به حتم انشالله چنین است. دوست عزیز بنا به مراسمات و مناسبتهایی که در این مدت داشتیم بنده بسیار دیر توانستم سعادت حضور و استفاده از بیت بیت سروده های زیبایتان پیدا کنم که از این بابت معذرت خواسته و امیدوارم عذرم را پذیرا باشید. بانو وزیری عزیز با دلنامه ای به نام " لحظه های معطر " جهت عطرآگینی کلبه ی خزانی ام با حضور سبزتان لحظه شماری می کنم. تا همیشه عاشق بمان[گل][گل][گل]

صفورا

کلاس عشقتان برپا..ومن در غیبت کبری ببین !!شاگرد تنبل را خودم بی آبرو کردم درود بر مریم عزیز شعر زیبایی بود[گل]

م صادقی

سلام هر دو غزل واقعا زیبا بود خیلی قشنگه مرسی بازم منتظر اشعار زیبایت هستم در ضمن مرسی که میایی به وبلاگم

م صادقی

سلام خانم وزیری وزیری عزیز [دست][دست][دست][دست][دست][دست]... و دیگر هیچ